Tags

,


Ha minden eddiginél nagyobb kihívásnak tartod, hogy zsonglőrködj a munkád és az életed egyéb területei által megkövetelt idő között, akkor nem vagy egyedül.

Sok ember túlórázik, vagy legalábbis mobiltelefon-hívásokat bonyolít még akkor is, amikor éppen fizikailag nem a munkahelyén tartózkodik.

„ Sok ember egyre nehezebben találja meg az egyensúlyt az életében, mert például a munkahelyükön leépítésekre, elbocsátásokra került sor. Attól tartva, hogy ez akár velük is megtörténhet, még többet dolgoznak.” – mondja Robert Brooks pszichológus, PhD, az Alkalmazkodóképesség ereje: Egyensúly, Magabiztosság és Személyes erő elérése az életedben című könyv társszerzője.

De még ha nincs is ráhatásod a munkával töltött óráid felett, felteheted magadnak a kérdést: Jelenleg milyen más módokon hozok nagyobb élvezetet, örömet az életembe? Brooks szerint: „Fókuszáld az idődet és a figyelmedet olyan dolgokra, amelyeket befolyásolni tudsz”

Az alábbiakban találsz 5 módszert arra, hogyan tudsz egy kicsivel több egyensúlyt találni a mindennapokban:

Tervezz be a napirendedbe pihenőidőt

Amikor a heti időbeosztásodat tervezed, lényeges, hogy tervezz be olyan időszakot, amit a családoddal, barátaiddal és olyan tevékenységekkel töltesz, amelyek segítenek abban, hogy feltöltődj.

Ha egy esti program a pároddal vagy egy barátokkal játszott softball meccs szerepel a naptáradban, akkor van valami, amit várni fogsz, ami egyúttal egy extra ösztönző ahhoz, hogy jól oszd be az idődet és ne kelljen ezt a programodat törölni.

„Segít, ha a tervezéskor proaktívak vagyunk” – mondja Laura Stack, a denveri eredményesség-szakértő, a Szuper Hozzáértő: Hat kulcs a legnagyobb személyes hatékonysághoz című könyv szerzője. „Amikor a barátnőimmel találkozunk, mindannyian előkapjuk a mobiltelefonjainkat és azonnal beírunk a naptárunkba egy újabb csajos estét egy hónappal későbbre.”

Stack a családjával töltött programokat is megtervezi, mint például mozizás vagy séta a parkban minden vasárnap délután. „Ezt azért csináljuk így, mert ha semmi sincs a naptárunkban betervezve, akkor az idő hajlamos elrepülni és a hétvége esetleg anélkül érhet véget, hogy minőségi időt tudtunk volna tölteni egymással.” – mondja.

Michael Neithard, new york-i színész és televíziós reklámproducer 3 órával korábban kel, mielőtt elindulna dolgozni, így el tud menni futni és egy kis időt együtt tud tölteni a feleségével és a kisbabájukkal is.

„Sok barátom hajlamos arra, hogy amint felkelt és lezuhanyozott, egyenesen dolgozni megy. Aztán pedig gyakran panaszkodnak, hogy semmire sincs idejük.” – mondja.” Én arra jöttem rá, hogy ha kihasználom ezt a 3 órát reggel, akkor sokkal eredményesebb és békésebb a munkanapom. Azonnal érzem a különbséget, ha nem így teszek.”

 

Folytatjuk

Advertisements