Tags

,


Dr. Shigeaki Hinohara jelenleg a világ legidősebb, még aktívan praktizáló orvosa. Tavaly októberben töltötte be a 103. életévét, és most 10 pontban foglalja össze, hogy mi a hosszú élet titka.

Dr-Hinohara

1. A legfontosabb, hogy érezzük magunkat jól a saját bőrünkben

A helyes táplálkozás, a pihenés elengedhetetlen a hosszú élethez, de a legfontosabb az, hogy jól érezzük magukat. Mikor a gyerekek játszanak, megfeledkeznek arról, hogy álmosak, vagy éhesek. A felnőttek is, ha olyan dolgot művelnek, amiben örömüket lelik, akkor energiával telítődnek, és minden akadályt képesek leküzdeni.

2. Figyeljünk oda a testsúlyunkra

A testünk nem sokáig fogja tűrni, ha folyamatosan túlsúlyt kell cipelnie. Étkezzünk egészségesen, könnyű ételeket fogyasztva. Nem szabad tele tömnünk magunkat, mert lusták leszünk, nehéznek, fáradtnak fogjuk érezni magunkat.

Dr. Shigeaki Hinohara menüje: „Reggelre egy kevés kávét iszok, majd egy pohár tejet és egy pohár narancslét, amelyben van egy evőkanál olívaolaj is, amely segít megőrizni a vérerek egészségét, és a bőrt is selymessé varázsolja. Délben egy pohár tejet és pár aprósüteményt fogyasztok, abban az esetben, ha nagyon elfoglalt vagyok. Nem érzem ilyenkor az éhséget, mert annyira koncentrálnom kell a munkámra. Vacsorakor a zöldségek kerülnek az asztalra, egy kevés hallal, és rizzsel, de ez egy héten csak kétszer fordul elő. A könnyű és egészséges húsból is hetente 100 grammot fogyasztok.”

3. Legyen tervünk, és azt vigyük véghez

Hogy legyen amiért élni, meg kell találni azokat a dolgokat, tevékenységeket, amelyek örömet okoznak. Ez a testnek, de léleknek, a belső erőnek is nagyon jót tesz, hiszen hihetetlen energiák szabadulnak majd fel bennünk.

4. Szeressük, amit csinálunk

Azok az emberek, akik megszállottan szeretik a munkájukat, olyan energiával, erővel rendelkeznek, ami semmihez sem hasonlítható. Mindennap azt érzik, hogy előre kell lépniük, motiváltak a fejlődés iránt, és folyamatosan úgy érzik, hogy minden egyes nap tenniük kell valamit, és tovább szeretnének élni. 60 év felett is lehet a családunk, a társadalom számára is hasznos elfoglaltságot találni. Ha rálelünk az útra, amelyen haladni szeretnénk, sokáig fogunk élni.

5. Osszuk meg másokkal is a tudásunkat

Mindenhol vannak képzett, okos emberek, de sajnos nagyon kevesen vannak, akik odaadóan igyekeznek megosztani tudásukat. Ezt fel kell fedezze magában mindenki, hogy a megszerzett tudást jó érzés továbbadni. Ez gazdagabbá teszi az életünket.

6. Vegyük észre a természet csodáit

Nincs annál nyugtatóbb, öngyógyítóbb környezet, mint a békés, nyugodt természet közeli állapot. Mélyüljünk el a madarak énekében, egy kedves jószág simogatásában. Ezt a hatást semmilyen gyógyszerrel nem lehet elérni.

7. Menjünk fel a lépcsőn, ne használjuk a liftet

Ez egy nagyon egyszerű módszer, hogy formában, erőben tartsuk az izmainkat. Ne hagyjunk ki egyetlen lehetőséget sem, ha bírjuk magunkat, lépcsőzzünk!

8. Az anyagi javak nem jelentenek mindig boldogságot

Az igazán fontos dolgok nem mérhetők pénzben. Szeressük az életet, az életünket, a mellettünk élőket, a természetet.

9. A rosszban is lássuk meg a jót

Az élet kiszámíthatatlan, kétségkívül lesznek nehezebb időszakok, de ilyenkor is próbáljuk meg a pozitív oldalát nézni a dolgoknak, hiszen az élet szeretete, a jó dolgok felfedezése erőt ad.

10. Legyen példaképünk

Fontos, hogy legyenek olyan emberek, vagy akár egy, akire felnézhetünk, tisztelhetjük, elismerhetjük a tudását, és tanulhatunk tőle.

 

 

 

Advertisements