Tags

,


Az AdWords az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb online hirdetési eszköz. De csak akkor lehet „csodafegyver”, ha betartunk pár alapvető játékszabályt. Fehér Márton, Google-szakértő összegyűjtötte az 5 leggyakoribb hibát, amelyeket fontos elkerülnünk!

Hiba #1: A keresési hálózatos és display hálózatos hirdetések nem különülnek el

Az AdWords beállításai lehetővé teszik, hogy 1 kampányon belül keresési és display hálózatos megjelenés is fusson. Sok hirdető így állítja be kampányát, azonban ez a megoldás több szempontból előnytelen. Egyrészt a hirdetések teljesítményét nem lehet eléggé jól elkülöníteni aszerint, hogy melyik hálózaton hogy teljesítettek, másrészt a költségkeret elosztására már kampányon belül nincs lehetőségünk, hiszen kampányonként tudjuk beállítani mekkora összeget szánunk naponta a hirdetésre. Ha külön-külön kampány kezeli a keresési és a display hálózatos megjelenéseket, akkor ez sokkal precízebb optimalizálást tesz lehetővé, illetve a napi büdzsé felosztása is a mi kezünkben van.

Hiba #2: A konverzió követés hiánya

A konverzió követés hiánya leggyakrabban az online üzleti modell átgondolatlanságából ered. Első lépés (még a kampányok megtervezése előtt), hogy kitűzünk egy mérhető, online teljesíthető célt (konverziós célt) és arra építjük fel a kampányainkat. A konverzió követés egy igazán eredményorientált, ROI fókuszú kampány optimalizálást tesz lehetővé. Nélküle csupán sötétben tapogatózás a hirdetések optimalizálása egy megtérülés alapú kampánynál.

Hiba #3: A hirdetésváltozatok tesztelésének hiánya

Sokan csupán egy hirdetésváltozattal hirdetnek, pedig a teljes kampány felállítási munkálatokhoz képest már nem olyan nagy energia még 1-2 szöveget megírni és azokat is csatasorba állítani. Sokszor apró változástatások a szövegben komoly (akár többszörös) eredmény különbségeket hozhatnak, melyekre egy hirdetésváltozattal nem fogunk rájönni.

Hiba #4: A honlap főoldalára vinni a látogatót

Nagyon sok hirdető úgy gondolkodik, hogy a honlapjának főoldaláról minden szolgáltatása elérhető, ezért hadd kezdje ott a hirdetésre kattintó látogató az ismerkedést. Ezzel a megoldással az a baj, hogy a látogatónkat arra kényszerítjük, hogy a főoldalunkról keresse meg az őt érdeklő témát, holott sok esetben a kulcsszavas keresésből tudni lehet, hogy őt mi érdekli. Ilyen esetben minél kevesebb kattintásból azt a tartalmat kell, hogy adjuk a látogatónak, amire kíváncsi. Vagyis a hirdetésben ígért témához legközelebbi, legrelevánsabb aloldalt érdemes „landing oldalként” beállítani, különben a látogató jó eséllyel sarkon fordul!

Hiba #5: Elhanyagolni a hirdetéseket

Egy tapasztalt AdWords hirdető képes arra, hogy lecsökkentse a hibázási lehetőségeket és a lehető legrövidebb időn belül nyereséget termeljenek kampányai. De senki nem tudja előre kitalálni az összes beállítást, hogy az adott piaci körülmények között már az indulástól minden optimális legyen. Ezért a kezdeti beállításokat rendszeresen vizsgáljuk felül a kapott statisztikák, eredmények alapján és folyamatos finomhangolással érjük el az optimális beállítások halmazát. Az optimalizálás egy iteraktív folyamat, rendszeresen kell vele foglalkozni – ezért is szokták az AdWords hirdetésekre azt mondani, hogy aktív menedzselésű hirdetések. Soha nem leszünk készen az optimalizálással, mert a piac is változik, új versenytársak jelennek meg, az érdeklődők igénye is igazodik az aktuális trendekhez, divathullámokhoz, valamint a legtöbb terméknek vagy szolgáltatásnak van valamiféle éven belüli szezonalitása. Ezért nagy hiba magára hagyni a hirdetéseinket, itt is igaz a régi mondás, hogy „a gazda szeme hizlalja a jószágot”, tartsuk hát rajta szemünket gyakran a hirdetéseinken és a beállításokon!

 

Forrás hvg.hu

Advertisements