Tags

,


Fizetéssel és szállítással kapcsolatos funkciók
12. Fizetési módok

A vásárlók már gyakran az előtt kíváncsiak arra, hogy mivel fizethetnek, minthogy a pénztárban oldalára jutnának. Mutassunk nekik bankkártya-, PayPal-logókat és egyéb fizetési módjaink jelzéseit is. Azaz szöveges megjelenítés helyett csináljuk úgy, mint az Officedepot.

Fizetéssel és szállítással kapcsolatos funkciók
13. Paypal-os fizetés

 

Külföldön sok oldal külön kiemeli a Paypal-os fizetési módot Ez az egyik leggyorsabb és legbiztonságosabb fizetési mód jelenleg. A bizalmatlanabb vásárlók (akik nem szeretik megadni a kártya adataikat) jó, ha tudják, hogy így is lehet fizetni.

Fizetéssel és szállítással kapcsolatos funkciók
14. Szállítási költségek

 

A világ egyik vezető csomagküldő vállalata, a UPS idén készített felmérésében a vásárlók több mint fele mondta azt, hogy a pénztárfolyamatnál korábban akarja látni a vásárlás teljes költségét.

Emellett a kosárelhagyások leggyakoribb oka tipikusan a rejtett szállítási költségek, ezért azokat mindig tüntessük fel.

Szállítási költség feltüntetése
Ha ingyenes a szállítás, akkor azt kiemeltebben hangsúlyozzuk. Az is igaz, ha ezt látogatónk ide érkezve még nem tudta, akkor igen rosszul használjuk ezt a nagyon fontos eladásösztönző tényezőt.

Fizetéssel és szállítással kapcsolatos funkciók
15. Várható szállítási idő

 

Az imént említett kutatásban a többség jobban szerette látni a várható érkezés dátumát, mint a napok számát, ami eltelik a csomag megérkezéséig. A Swimoutlet is az előbbit tünteti fel.

Fizetéssel és szállítással kapcsolatos funkciók
Ösztönzők

16. Megtakarítás mértéke
Ha a látogató egy akciós terméket rak a kosarába, tudnia kell, hogy a rendelés befejezésével igen sokat spórolhat. Tüntessük fel az eredeti árat is, mint a Thelimited.

Ösztönzők

 

A Pgestore nagybetűkkel kiemeli az összmegtakarítás mértékét is (baloldalon) és az összesítésben is kirészletezi a megtakarításokat.

A ToolKing összesítésében százalékosan van feltüntetve a megtakarítás mértéke.

Megtakarítás mértéke

Viszont mikor nagyobb értékben pakolunk a kosárba, már a konkrét összeget tünteti fel. A szempont itt az lehet, hogy mikor melyik mutat jobban.

29_megtakaritas_merteke_toolking.png

 

17. Ingyenes szállítás, ajándék

Bátoríthatjuk felhasználóinkat, hogy további termékeket adjanak hozzá kosarukhoz azáltal, hogy valami pluszt nyújtunk nekik. A legtöbb webáruház kínál ingyenes szállítást egy bizonyos vásárlási érték fölött. Ha jelezzük, hogy milyen mértékben kell még a kosarukba rakniuk további tételeket, hogy jogosulttá váljanak erre, az döntően befolyásolhatja a költés mennyiségét.
Az UPS felmérésében a válaszadók 58 százaléka adott hozzá a kosarához még valamit csak emiatt. A Restockit erősen hangsúlyozza az ingyenes szállítás lehetőségét.

30_ingyenes_szallitas_restockit.png

 

Az LLbean 10 dolláros ajándékkártyát ad a következő vásárláshoz, ha növeljük a rendelésünk értékét. Itt is fel van tüntetve, hogy milyen mértékben kell még hozzáadnunk terméket.

31_ingyenes_szallitas_llbean.png
Ha van „egyet fizet, kettőt kap” típusú promóciónk, akkor a kosár ideális hely ennek kommunikálásra.
32_ingyenes_szallitas_charlotte.png

www.charlotterusse.com

 

18. Sürgősség érzet felkeltése

Erről szinte az összes cikkünkben szó esik. Ennek oka, hogy a pénztár kivételével nem nagyon van olyan terület egy webáruházban, ahova ne juthatna egy-két, a sürgősség érzését felkeltő funkció. A kosárban is számos mód van erre. A Ruelala egy visszaszámlálóval érzékelteti, hogy a termék nem lesz örökké kapható.

33_surgosseg_erzet_ruelala.png

 

Nincs jobb módja a sürgősség kihangsúlyozásának, mint hogy megmutatjuk, ha a termékből már csak pár darab van raktáron.

34_surgosseg_erzet_swimoutlet.png

 

19. Hűségrendszer

Ha üzemeltetünk pontgyűjtő rendszert, akkor ne feledkezünk el megmutatni, hogy mennyi pontot szerez a vásárló a rendeléssel.

35_surgosseg_erzet_englishteastore.png

www.englishteastore.com

Továbbá hűségrendszerünkre itt is felhívhatjuk a figyelmét.

36_surgosseg_erzet_gamestop.png
20. Elmentett kedvencek

 

A Lakeside.com emlékeztet kedvenc termékeinkre, így azokat már innen kosarunkba tehetjük.

 

37_elmentett_kedvencek_lakeside.png
21. Termékajánlás

A kosár remek hely arra, hogy további termékeket ajánljunk. Mutathatunk hasonló termékeket (keresztértékesítés) vagy olyanokat, melyek lehet, jobban kiszolgálják vásárlóink igényeit (upsell).

Az Eileenfisher termékajánlása figyelemre méltó, mivel úgy tehetjük a kosarunkba a tételeket, hogy nem kell visszatérnünk azok termékoldalára. Ráadásul ruhákról lévén szó még a színt és a méretet is meg kell adnunk a kosárhoz adás előtt, ezért ruházati üzleteknél ez igen ritkán alkalmazott megoldás.

38_elmentett_kedvencek_eileenfisher.png

 

Ajánlatunk alapulhat a kosárba rakott tételeken is.

39_elmentett_kedvencek_carsons.png

A Smoothfitness kisebb kiegészítőket ajánl a fitneszgépek mellé.

40_elmentett_kedvencek_smoothfitness.png

 

Emlékeztessük a vevőt, hogy mi érdekelte korábban. Lehet kihagyott valamit. A Magazines.com az utoljára megtekintett termékeket mutatja.

41_elmentett_kedvencek_magazines.png

22. Visszaküldési feltételek

A vásárlás előtti hezitálásnak az egyik legfőbb oka, hogy az emberek aggódnak, visszatudják-e küldeni gond nélkül rendelésüket, ha az mégsem felelne meg nekik. Oszlassuk el a félelmeiket, tegyük egyértelművé számukra, hogy nálunk a visszaküldés nem jelent problémát.
A Charlotterusse kosarában kihangsúlyozza ezt. Kattintás után megnézhetjük a részletes feltételeket is.

42_visszakuldesi_feltetelek_charlotte.png

 

A visszaküldési feltételek megjelenítésére, a legjobb, ha popup-ot használunk. Ez nem navigálja el a potenciális vásárlót az oldalról, ezzel nem térítjük le őt a „helyes” útról. A Bestbuy visszaküldési politikáját is így olvashatjuk el.

Ha mégis megtörténne…

Sajnos elég gyakran előfordul, hogy a potenciális vásárlónak az addig is meglévő kételyei a kosároldalon felerősödnek. Ekkor szerencsés esetben segítséghez fordul. Ezért fontos, hogy az élő chat linkje (már ha van) és telefonszámunk is meg legyen jelenítve itt. Nem szabad hagynunk, hogy egy megválaszolatlan kérdés miatt hagyja el a kosarunkat. Ha ez mégis megtörténne, két dolgot tehetünk.

23. Kosárelhagyáskor felugró ablak

 

Mikor a felhasználó be akarja zárni oldalunkat, még megmenthetjük a vásárlást egy felugró ablak segítségével, amiben rendszerint egy, a vásárlás befejezésére ösztönző ajánlat szerepel. A Paintball-online oldalán egy chatablak is felugrik emellett, amiben az ügyfélszolgálatos segít nekünk az egyfajta mentőövként beígért ingyenes házhozszállítás érvényesítésében.

 

44_kosarelhagyaskor_paintball.png

 

Ugyanakkor a normál exit popup-okat csak kevesen használják, mivel azok inkább zavarják a látogatókat, ezért kevésbé hatásosak. Helyettük kezdett elterjedni a kilépési szándékra felugró ablakok használata. Ezek akkor jelennek meg egy kedvező ajánlattal, mikor a látogató a kurzorral elhagyja a böngészősávot. Az OptiMonk.hu technológiájával akár meg is háromszorozhatjuk vevőink számát.

Az Orango.hu egy 3000 forintos kupont ígér, ha maradunk és regisztrálunk inkább.

45_kosarelhagyaskor_orango.png
24. Kosárelhagyási értesítő

 

Hatékony módja potenciális vásárlóink visszacsalogatásának, ha a kosárelhagyás után üzenetet küldünk nekik. Még ennél is hatékonyabb az, mikor ezekben az üzenetekben egy kedvezményt is nyújtunk arra az esetre, ha befejeznék vásárlásukat.

46_kosarelhagyas_ertesito_extreme.png

 

Összegezve …

Láthatjuk, hogy számos eszköz áll rendelkezésünkre, amikkel javíthatunk kosároldalunkon, ezáltal csökkentve az oldalelhagyásokat, és növelve eladásaink számát és értékét.
Ugyanakkor nem akarunk illúziókat kergetni. Tudjuk, hogy a kosárelhagyási ráta ritkán lesz 40-50 százalék alatt, de tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy ne 80% legyen.

Javítsunk és egyszerűsítsünk a vásárlási folyamaton, hiszen ez nemcsak egy versenyelőny lesz számunkra, de vásárlóinknak is okot ad majd arra, hogy később még visszajöjjenek.
Advertisements