Tags


Holló Gábor a hirkereso.hu tulajdonos-alapítója évi 400 millió forinthoz jut évente bevallása szerint. A Google és a Facebook újításaitól azért tart, derül ki a Forbesnak adott interjújából.

Terjedelmes portrét közölt Holló Gáborról a hazai Forbes. A hirkereső.hu és a kapu.hu alapítója állítása szerint gyorsan rátalált arra az üzleti modellre 2002-ben, amiből néhány év alatt milliárdos lett, és ami megkerülhetetlenné tette őt a sajátos magyar médiapiacon.

Holló olyan hírgyűjtő oldalakat üzemeltet, amelyeken a látogatók válogatott cikkeket olvashatnak ingyen. Bevételei onnan jönnek, hogy a cikkek egy részéért súlyos pénzeket fizetnek neki a médiacégek, kiadók, azaz lényegében olvasókat vásárolnak tőle csomagban. Ez a kiadóknak is megéri, mert jóval több látogatót tudnak így a saját oldalaikra terelni, amiből nagyobb hirdetési bevételt szereznek, mint amennyibe ezek a látogatók kerülnek. A hirdetők ugyanis a klikkelők tömegéért fizetnek, olvasót pedig senki sem tud olyan nagyságrendben és stabilan szállítani, mint Holló szájtjai.

“A látogató összetételről szóló statisztikák azt mutatják, hogy néhány nagy portált (index, 444) leszámítva szinte mindenki kiszolgáltatott a traffic generator szájtoknak: a hírgyűjtők, a linkgyűjtemények és a webmailrendszerek tartoznak ide, s a többségnél a forgalom 50–80 százaléka ezekről érkezik, még az olyan portáloknál is, mint a portfolio.hu és az Origo” – írja a Forbes.

A sajátos üzleti modell, amivel persze alakította is a hazai médiapiacot, olyannyira bejött Hollónak, hogy alighanem övé az ország legnagyobb profitrátájú vállalkozás, hiszen az árbevételeinek 98 százaléka tiszta nyereség. A tulajdonos a mai napig mindent maga csinál a cégben, pusztán egyetlen technikai munkatársa van, költsége meg alig, hiszen lényegében egy laptop és erős internetkapcsolat kell a napi működéshez. Így Holló Gábor a cégein keresztül nagyjából nyolcadik éve nettó 400 millió forintot keres. A pénz többségét korábban bankbetétben tartotta, majd ingatlanokba és autókba fektette, szerinte utóbbi egy értékálló eszköz, mostanában startupokban gondolkodik. Itthon 3-4 startupban lát fantáziát, egy hazai cégbe már befektetett, a másikat most vizsgálja, de a nevüket nem árulta el.

Holló szerint az egyetlen komolyabb hazai konkurenciájára, és rá is a Facebook és a Google jelenti hosszút távon a legnagyobb veszélyt. A Google nemrégiben megváltoztatta a keresési algoritmusát, így előnyben részesíti a sokáig aktuális, ám nem túl sűrűn frissülő tartalmat (pl. életmód szájtok) a híroldalakkal szemben. A Facebooknál meg félő, hogy a hírolvasás is áttevődik a barátok által megosztott tartalomra. “Miért olvasnék én gép által összeválogatott, az átlagolvasó klikkjei alapján előtérbe tolt híreket a Hírkeresőn, ha a jól megválogatott barátaim és ismerőseim által szűrt linkeket kaphatom meg a Facebookon” – kérdezi önmagától.

Holló Gábor sokat adakozik, de magánszemélyeknek soha. Leginkább Albertirsát támogatja, mentőállomás, iskolai számítógépterem fűződik a nevéhez, de ő segíti a Blahán a hajléktalanoknak történő ételosztásokat is. Az interjúban a vállalkozó nyíltan felvállalja – magyar léptékben mérve – fényűző életmódját, és jelentős vagyonát is. Elmondja, hogy számos ingatlanja van itthon és külföldön, illetve 8 darab komolyabb, milliós értékű autója, köztük egy tűzpiros Ferrarija is. Az agglegény életmódot élő vállalkozó Las Vegasban és Albertirsán él felváltva, és egy nap alatt alatt külföldre tudná költöztetni vállalkozásait, ha úgy adódna.

Forrás: hvg.hu

Advertisements